vrijdag 15 juni 2012

Ekster

Het kan zijn dat ik er niet echt een goed oog voor heb, maar het wemelt niet van de vogels rond het gebouw waarvan de flat deel uitmaakt waarin ik woon. Er is echter één vogel die ik dagelijks zie, een ekster. Hij verschijnt dagelijks rond acht uur 's ochtends bij mijn balkon, gaat op het randje zitten en tuurt dan de gemeenschappelijke tuin in. Hij zit  daar ongeveer een kwartiertje en in die tijd laat hij één of meer hoopjes vallen. Het tafereel herhaalt zich 's middags om vijf uur.

Eergisteren, afgelopen woensdag dus, liet hij 's ochtends twee hoopjes vallen en 's middags één. Je kunt het toeval noemen, maar 2-1 was de uitslag van Duitsland-Nederland, je weet wel, die voetbalwedstrijd die Nederland in nationale rouw dompelde. Gisteravond liet hij niets vallen. Ik herinner mij dat dat afgelopen zaterdag 's middags ook niet gebeurd was. Toen had hij 's ochtends één hoopje geproduceerd. De echte fans weten nog wel dat 1-0 de uitslag was van Denemarken-Nederland.

Bij het WK-voetbal twee jaar geleden was er een Duitse octopus die de uitslagen van  voetbalwedstrijden voorspelde. Bij Veronica hebben ze tegenwoordig een chimpansee die het zelfde kunstje uithaalt en volgens mij hebben ze bij het Jeugdjournaal een goudvis die alles van voetballen weet.

Chauvinistisch als ik ben volg ik niet alle wedstrijden van het EK-voetbal, dus ik weet niet of 'mijn' ekster ook de uitslagen voorspelt van andere wedstrijden dan die waaraan Nederland deelneemt. Aanstaande zondag speelt zich Portugal-Nederland af. Nu maar hopen dat de ekster 's middags mijn hele balkon vol poept.
x

3 opmerkingen:

  1. Hoerraaaaah! We hebben een waardige opvolger voor octopus Paul!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik maar denken dat we alleen maar schijtlijsters hadden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sinds wanneer geloof je in dit soort dingen

    BeantwoordenVerwijderen